Tuesday, November 22, 2011

Wasiat Sang Rama-rama

Assalammualaikum hamba-hamba yang Allah sayangi.
Hamba-hamba Allah yang pabila tercelup noda,sujud mengharap ampunan Allah.
Hamba-hamba yang tidak marah malah sabar bila Allah adakan cubaan dan ujian.
Hamba-hamba yang bersyukur kerana Allah telah sediakan bekalan-bekalan yang banyak.
Allah berikan yang lebih baik...ALLAHU AKBAR.

Ini wasiat Rama-rama...Baca ye..

"Walaupun dulu-dulu saya masih dalam kepompong
Saya selalu meronta-ronta nak keluar...tapi tak dapat.....
Saya tetap lagi nak cuba...kadang-kadang saya putus asa....selalu putus asa...
Namun terasa angin yang mengoncang kepompong saya setiap hari,beri saya semangat...
Saya nak rasa angin tu betul-betul,nak redah angin-angin tu dengan sayap baru saya....
Saya tak nak kalah....
Lama-lama........

saya keluar jugak......Lambat....Tapi tak apa.....
Yang penting saya dah tak kat dalam kepompong tu kan..kan?
Saya keluar...........Tapi...Saya tak macam yang lain...
Saya tak cantik....Tapi saya dah ada kepak...Saya dah boleh terbang dahhh....
Tak apa,nanti saya mesti akan jadi macam rama-rama yang lain...
Yang bestnya,saya dah tak kat dalam kepompong lagi..walaupun tak sesempurna rama-rama lain.

Saya terbang......
Saya cari-cari........saya nampak ramai yang cantik-cantik...
Ramai.........sikit yang sembunyi-sembunyi..
Dekat bunga-bunga.....eh..rupanya ada rama-rama lain jugak...
Rama-rama ni pandai sorok-sorok....walaupun cantik,dia tak suka tunjuk-tunjuk...
Saya selalu nak jadi macam rama-rama tu..

 Saya terbang dan terbang lagi......
saya yang dulunya sorang-sorang...sepi...


Sekarang,saya jumpa ramai.......mereka pun nak jadi macam rama-rama yang cantik ..
yang pandai menyorok...
Liqo' Ukhuwwah.....saya dan rama-rama yang ramai tu....selalu ada untuk satu sama lain..
Kami sayang KITA
KITA yang macamni lah....

Bila saya terbang lagi............Saya nampak...Rama-rama lain..
Sepasang..dua..banyak....



Saya teringin....nak sangat...
Saya yakin...nanti-nanti mesti ada..
Bila ada...saya nak janji......dekat dia,

Bila dia gembira,saya akan ada

Bila dia sedih..lemah....Saya akan ada kat belakang dia...
Saya nak bagi dia semangat....
Bila dia kata,dia nak pergi jauh,..........
nak berjuang untuk Tuan dia......saya akan lepaskan..
Saya nak jadi sayap kiri perjuangan dia...

Mungkin dia tak sempurna..tak ada apa-apa....yang penting hati dia putih.
agama Tuannya selalu dia sanjung..
Dia ikut sunnatullah,usaha untuk perbaiki kepaknya
 yang kadang-kadang jadi rapuh sebab angin-angin,sebab rama-rama lain....
saya pula...lebih lagi tidak....Saya nak dia dan saya sama-sama baiki kepak kita.
Saya pasti akan ada untuk dia...
Saya nak dia dan saya saling melengkapi

Saya nak jadi lutsinar untuk dia....
Biar dia dapat nampak dunia-dunia sebelah..
Dunia yang saya pernah ada di dalamnya.

Kadang-kadang..dia tak sama dengan saya...
saya akan usaha.....biar perlu kepak saya dicat.

Masa dia dalam gelap...saya akan jadi yang menerangi.

Yang penting,cinta Tuan dia yang menyebabkan dia cinta saya





Kepompong......Terima Kasih tau,awak dah lindungi saya.....saya belajar banyak dari awak...
Walaupun awak sangat susah saya lepasi,tapi awak ada Tuan kan,Dia memang nak awak ajar saya erti susah..erti sabar..erti nak bertahan dalam dunia luar nanti kan....

Untuk Angin,awak dah tak boleh ganggu saya dah..
Saya dah boleh lawan awak..Tapi...awak pun ada Tuan kan?
 bukan saja-saja nak goncang saya kan...Awak pun nak ajar saya...
nak saya jadi lebih kuat untuk yang lain.Kan? Saya tahu..

dia,.awak tak tahu pun saya kan...
saya pun tak tahu dia.
nanti dia jaga saya kan....
sebab dia je yang Halal untuk saya..
sebab tu saya akan janji sayang kat dia.

Cakap kat Tuan kepada kepompong,Tuan kepada angin,Tuan kepada dia...Terima Kasih.....
Saya marah,kecewa bila....
Dia tak bagi pun apa yang saya nak,.

Tapi..Dia bagi apa yang saya perlukan...
Sweeeetttt sangatt......
=)

Tuan mereka Tuan saya jugak......
Saya..kita...hamba je kan...

Alhamdulillah..Terima Kasih Allah."


 ALLAHU AKBAR


1 comment: